Aby prawidłowo zaksięgować wydatki związane z eksploatacją pojazdu w systemie wFirma.pl w pierwszej kolejności należy upewnić się, że omawiany pojazd został wprowadzony do systemu.
Od 1 stycznia 2019 roku zmianie uległ sposób rozliczania wydatków związanych z wykorzystywaniem samochodu osobowego w firmie co zostało przedstawione w artykule: Zmiana sposobu rozliczania samochodów osobowych w firmie od 2019 roku
Zakup paliwa do pojazdu
Otrzymane faktury dotyczące zakupu paliwa do samochodu, należy zaksięgować w systemie w zakładce WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT / FAKTURA (BEZ VAT) / WYDATEK » ZAKUP PALIWA DO POJAZDU.
Dane należy uzupełnić zgodnie z fakturą, a następnie należy wybrać pojazd, którego dotyczy dany wydatek i zapisać.
System automatycznie dokona odpowiednich wpisów:
do KPiR w kolumnie 13 - pozostałe wydatki;
rejestru VAT zakupu w wartości 100% lub 50% (w zależności od prawa do odliczenia VAT) - w przypadku czynnych podatników VAT.
Inne wydatki związane z bieżącym użytkowaniem pojazdu
Otrzymaną fakturę dotyczącą innych kosztów związanych z bieżącym użytkowaniem samochodu (np. myjnia, zakup akcesoriów, opłata za autostradę, itp.) należy zaksięgować według schematu WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT / FAKTURA (BEZ VAT) / WYDATEK » INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z BIEŻĄCYM UŻYTKOWANIEM POJAZDU.
Dane należy uzupełnić zgodnie z fakturą, a następnie należy wybrać pojazd, którego dotyczy dany wydatek i zapisać.
System automatycznie dokona odpowiednich wpisów:
do KPiR w kolumnie 13 - pozostałe wydatki;
rejestru VAT zakupu w wartości 100% lub 50% (w zależności od prawa do odliczenia VAT) - w przypadku czynnych podatników VAT.