Akceptacja wniosku urlopowego pracownika
Pracodawca ma możliwość zarówno wprowadzać do systemu urlop odręcznie jak i zaakceptować wniosek wystawiony przez pracownika. Akceptacja wniosku urlopowego pracownika ma swoje odzwierciedlenie w ewidencji czasu pracy, danej osoby, po stronie pracodawcy jak i w panelu ePracownik.
Dodanie urlopu przez przedsiębiorcę
Dodawanie urlopu przez pracodawcę może odbywać się z poziomu KADRY » PRACOWNICY, wejście w profil pracownika w zakładkę EWIDENCJA CZASU PRACY » ECP/GRAFIK/NIEOBECNOŚCI.
Odrzucenie lub akceptacja wniosku urlopowego pracownika
Akceptacja wniosku urlopowego pracownika bądź jego odrzucenie odbywa się również z poziomu CZAS PRACY pracownika. W zakładce NIEOBECNOŚCI wyświetlana jest lista wszystkich wprowadzonych przez pracodawcę urlopów oraz wniosków urlopowych wystawionych przez pracownika. Niezaakceptowane wnioski pracownicze oznaczone są szarą trójkątną ikoną z wykrzyknikiem.
Akceptacja wniosku urlopowego pracownika może odbyć się na dwa sposoby.
Pierwszą z możliwości jest zaznaczenie z listy wniosków urlopowych jednego z nich a następnie kliknięcie MODYFIKUJ. W wygenerowanym oknie należy zaznaczyć opcję URLOP ZATWIERDZONY. Przy zaznaczeniu dodatkowej opcji GENERUJ WNIOSEK URLOPOWY zostanie sporządzony i ściągnięty na komputer wniosek w formacie PDF. Wprowadzone zmiany należy zapisać.
Drugą możliwością jest, po zaznaczeniu danego wniosku urlopowego, kliknięcie w zieloną ikonę symbolizującą zatwierdzenie urlopu.
W przypadku nie wyrażenia zgody na udzielenie urlopu pracownikowi, przedsiębiorca, z poziomu NIEOBECNOŚCI zaznacza wniosek urlopowy do odrzucenia i wybiera opcję USUŃ.
W ten sposób propozycja urlopu zostanie usunięta z systemu.
„Panel Pracownika”