Biuro rachunkowe w ramach współpracy z klientem ma obowiązek udostępnienia mu wglądu do KPIR, ewidencji przychodów, czy rejestrów VAT. Zwykle biura rachunkowe przekazują je w formie papierowej, bądź PDF na maila. W systemie wFirma dla Biur rachunkowych czynnością tę zastępuje udostępnienie wglądu klientowi do wyżej wymienionych ewidencji, z których może on swobodnie je wydrukować. Poniżej przedstawione zostało, jak wygląda dostęp klienta do KPiR i rejestrów VAT.
W jaki sposób udostępnić wgląd klientowi?
Aby klient uzyskał wgląd do prowadzonych ewidencji podatkowych w pierwszej kolejności szef biura rachunkowego powinien utworzyć dla niego użytkownika o uprawnieniach przedsiębiorcy. Cały proces utworzenia takiego użytkownika opisany jest w artykule: Udostępnianie kont klientom biura rachunkowego.
W kolejnym kroku konieczne jest zamknięcie okresu księgowego przez opiekuna bądź szefa biura. W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » OKRESY MIESIĘCZNE, w oknie które się otworzy oznaczamy miesiąc i za pomocą opcji USTAW STATUS wybieramy jeden ze statusów: OTWARTY, ZAMKNIĘTY lub W TRAKCIE KSIĘGOWANIA.
Status ZAMKNIĘTY daje możliwość podglądu ewidencji przez klienta biura.
Dostęp do ewidencji podatkowych przez klienta
Po zamknięciu okresów księgowych klient na swoim koncie będzie mógł m.in. w przypadku:
- zasad ogólnych i podatku liniowym - wydrukować KPIR za cały rok lub dany okres, pobrać za dany okres JPK KPIR, pobrać podsumowanie kolumn KPIR i wydrukować bilans;
- ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - wydrukować ewidencję przychodów za dany okres i pobrać JPK EWP;
Wydruki ewidencji podatkowych pobierane są w formacie PDF na dysk komputera. Natomiast pliki JPK są pobierane w formacie XML.
Drukowanie ewidencji VAT
Aby wydrukować rejestry VAT sprzedaży oraz zakupu, należy przejść do zakładki EWIDENCJE » REJESTR VAT SPRZEDAŻY/ REJESTR VAT ZAKUPÓW, wybrać miesiąc i rok oraz kliknąć na opcję DRUKUJ.
Wydruki zostaną zapisane w formacie PDF.