Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy to informacja jaka powinna znaleźć się na wydruku ewidencji czasu pracy. W systemie w prosty sposób można wprowadzić te dane i zostaną one uwzględnione podczas tworzenie ewidencji.
Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy - wszyscy pracownicy
W przypadku gdy w zakładzie większość pracowników ma takie same godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy np. 7-15 wówczas warto informację tę wprowadzić w kalendarzu. W tym celu należy przejść USTAWIENIA » INNE » KADRY » »KALENDARZE PRACY kliknąć na utworzony kalendarz np. UNIWERSALNY.
Otworzy się okno Szczegóły kalendarza gdzie po zaznaczeniu harmonogramu i kliknięciu na modyfikuj będzie można wprowadzić godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy. Jeśli pracownicy codziennie pracują w tych samych godzinach wówczas można wprowadzić godziny i po zaznaczeniu odpowiednich dni kliknąć na ZASTOSUJ DLA ZAZNACZONYCH, dzięki czemu godziny pracy zostaną wprowadzone do harmonogramu. Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy można wprowadzać także osobno dla każdego dnia. Wprowadzone zmiany należy zapisać.
Podczas wprowadzania nowego kalendarza USTAWIENIA » INNE » KADRY » DODAJ KALENDARZ, podczas wprowadzania harmonogramu w oknie Szczegóły kalendarza, po DODAJ HARMONOGRAM będzie można wprowadzić godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy.
Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy indywidualnego pracownika
Jeżeli godziny pracy danego pracownika często się zmieniają to można je wprowadzić ze szczegółów pracownika w zakładce KADRY » PRACOWNICY kliknięcie na imię i nazwisko pracownika znajduje się CZAS PRACY » ECP. Gdzie po kliknięciu Godziny pracy otworzy się okno w którym można wprowadzać godziny pracy w poszczególnych dniach.
Informacje na temat godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy można wprowadzić także z poziomu grafiku KADRY »GRAFIK kliknięcie na dany dzień prawym przyciskiem myszy » GODZINY PRACY.
Wydruk ECP
Wprowadzone godziny pracy zostaną uwzględnione na wydruku ewidencji czasu pracy. Wspomniane godziny pracy są widoczne również po kliknięciu na łączny czas pracy w ECP.
W celu wydruku ECP należy przejść do zakładki KADRY »PRACOWNICY oraz po kliknięciu na imię i nazwisko pracownika znajduje się CZAS PRACY. W danym oknie należy ustawić odpowiedni miesiąc, a następnie należy kliknąć DRUKUJ.
Listy obecności z godzinami pracy
Jeżeli do systemu wprowadzi się godziny pracy wówczas podczas drukowania szczegółowej listy obecności zostaną one w niej uwzględnione KADRY » PRACOWNICY » DRUKUJ » LISTĘ OBECNOŚCI » SZCZEGÓŁOWA
Pracodawca zobowiązany jest do wykazywania godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy w ewidencji czasu pracy. Wprowadzenie godzin pracy ułatwia wypełnianie godzin pracy i generowanie list obecności z już uzupełnionymi danymi.