Czy w systemie wFirma.pl możliwa do rozliczenia będzie umowa o pracę nakładczą? W jaki sposób określić, aby przy wyliczaniu wynagrodzenia nie była naliczana składka wypadkowa?
W systemie wFirma.pl możliwe jest dodanie umowy o pracę nakładczą. Aby to zrobić wystarczy przejść do zakładki KADRY » UMOWY » DODAJ » UMOWA O PRACĘ. W oknie, które się otworzy należy przejść do zakładki ZUS. Tam po wyborze kodu “02 00 - osoba wykonująca pracę nakładczą” pojawi się pole z możliwością zaznaczenia dobrowolnej składki chorobowej. Wypadkowa automatycznie nie będzie uwzględniana podczas wyliczania wynagrodzenia.
Na liście płac podstawa naliczania składek na ubezpieczenie wypadkowe i chorobowe (o ile nie zostało zaznaczone) powinna pozostać zerowa.
Na podstawie listy płac powinien się również prawidłowo wygenerować raport RCA.
W celu wygenerowania raportu należy przejść do zakładki STRAT > DEKLARACJE ROZLICZENIOWE > DODAJ DEKLARACJE.