Dla niektórych przedsiębiorców ewidencja przychodów (ryczałt) jest bardzo opłacalną formą rozliczania przychodów z prowadzonej działalności. Jak powinna być prowadzona ewidencja przychodów?
Ewidencja przychodów ryczałtowca w wFirma.pl
Do Ewidencji Przychodów znajdującej się w zakładce EWIDENCJE» EWIDENCJA PRZYCHODÓW trafiają wszystkie wpisy wprowadzone w zakładce PRZYCHODY, z podziałem na odpowiednie stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.
Ręczne dodawanie wpisów do ewidencji przychodów
Wpisy do Ewidencji przychodów można również wprowadzić ręcznie, bezpośrednio w zakładce EWIDENCJE » EWIDENCJA PRZYCHODÓW » DODAJ WPIS.
Na wyświetlonej liście można usuwać bądź modyfikować tylko wpisy bezpośrednio wprowadzane poprzez zakładkę EWIDENCJE » EWIDENCJA PRZYCHODÓW.
Powielanie wpisów w ewidencji przychodów
Dodawanie załączników do wpisu
W systemie istnieje możliwość dołączania zeskanowanych lub wygenerowanych dokumentów do wpisów dodawanych bezpośrednio do ewidencji przychodów. Aby dodać dokument należy umieścić kursor na danym wpisie, wówczas pojawi się znaczek załącznika , należy na niego kliknąć.
Wówczas pojawi się okno, w którym należy kliknąć na opcję DODAJ DOKUMENT i wybrać na jakiej podstawie dokument ma zostać dodany:
- na podstawie szablonu,
- na podstawie pliku,
- na podstawie adresu URL.
Drukowanie ewidencji przychodów
Ewidencję Przychodów za dany miesiąc można wydrukować, wybierając z górnego menu opcję DRUKUJ » DRUKUJ EWIDENCJĘ lub DRUKUJ PODSUMOWANIE. W przypadku wydruku ewidencji zostanie wygenerowany plik PDF z widokiem szczegółowym ewidencji przychodów. Wybierając opcję wydruku podsumowania, ewidencja zostanie wygenerowana w zbiorczych kwotach miesięcznych w ujęciu miesięcznym.
Na podstawie zapisów w Ewidencji Przychodów wyliczany jest miesięczny bądź kwartalny zryczałtowany podatek dochodowy oraz roczna deklaracja PIT-28 i plik JPK_EWP.