Inne wydatki związane z działalnością gospodarczą

W toku prowadzonej działalności przedsiębiorcy ponoszą różnego rodzaju wydatki związane z działalnością gospodarczą, które muszą być potwierdzone dokumentami księgowymi. W przypadku gdy koszty te stanowią pozostałe wydatki działalności, w systemie księgowanie odbywa się w zakładce: WYDATKI » WYDATKI » DODAJ » FAKTURA VAT / FAKTURA (BEZ VAT) » INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ. W wyświetlonym oknie należy uzupełnić wszystkie wymagane pola.

Inne wydatki związane z działalnością gospodarczą - księgowanie w systemie

Wydatki, które zostały zakwalifikowane jako INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ, trafiają do kolumny 13 Księgi Przychodów i Rozchodów - Pozostałe wydatki. Jeśli księgowanie odbywa się na podstawie faktury, to w przypadku podatnika VAT taki zapis trafi również do Rejestru zakupu VAT.

Istotnym jest wybranie terminu płatności oraz oznaczenie czy wydatek został zapłacony.

 Inne wydatki związane z działalnością gospodarczą oznaczanie płatności w zakładce podstawowe informacje

Wybrany dokument można również oznaczyć jako zapłacony w zakładce WYDATKI - należy zaznaczyć daną pozycję oraz wybrać z menu opcję ROZLICZ. Wtedy też pojawi się okno DODAWANIE PŁATNOŚCI ZA WYDATEK.

Inne wydatki związane z działalnością gospodarczą - dodawanie płatności poprzez opcję Rozlicz