Klient dokonał zwrotu towaru, którego sprzedaż została zewidencjonowana przez kasę fiskalną. Jak prawidłowo to udokumentować i zaksięgować w systemie?
Wszelkiego rodzaju zwroty towarów, których sprzedaż została zewidencjonowana na kasie fiskalnej, należy wprowadzać w ewidencji zwrotów. Wpisujemy w niej przede wszystkim datę sprzedaży, numer paragonu, nazwę zwróconego towaru, jego wartość oraz datę i wartość zwrotu. Do zeszytu wpinamy wszystkie paragony, na podstawie których przedsiębiorca przyjął zwrócony przez klienta towar.
Dodatkowo należy sporządzić protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi, podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
Sam zwrot towarów księgujemy na podstawie paragonu przez zakładkę: PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY » DODAJ INNY PRZYCHÓD » SPRZEDAŻ. Wartość zwróconego towaru poprzedzamy znakiem minus oraz zaznaczamy okienko BRAK KONTRAHENTA, natomiast w opisie nanosimy informację, że jest to zwrot sprzedanych towarów.
Aby ewidencja zwrotów została wykazana w JPK V7 wraz z oznaczeniem RO, w podzakładce ZAAWANSOWANE w polu RODZAJ SPRZEDAŻY JPK V7 należy wybrać oznaczenie RO.
W przypadku korzystania z modułu MAGAZYN zwrot towaru należy przyjąć na stan magazynowy poprzez MAGAZYN » PRZYJĘCIE » NA PODSTAWIE PZ, o czym więcej w artykule: Magazyn - monitorowanie i kontrola stanów magazynowych.