Zarządzanie skrótami w systemie wFirma.pl

System wFirma.pl umożliwia łatwy i szybki dostęp do najczęściej wykonywanych działań. Służy do tego funkcja SKRÓTÓW, która widnieje w formie listy w górnej części zakładki START » STRONA GŁÓWNA. Z tego miejsca możliwe jest zarządzanie skrótami i dostosowanie ich do swoich potrzeb.

Ważne funkcje w jednym miejscu

Użytkownik dzięki funkcji SKRÓTÓW znajdującej się w górnej części zakładki START » STRONA GŁÓWNA ma możliwość jednym kliknięciem przejść do wybranych miejsc w systemie takich jak np. WYSTAW FAKTURĘWYSTAW PARAGON, czy GENERUJ PDF.

 zarządzanie skrótami - ważne funkcje

Zarządzanie skrótami dashboardu - włączenie i wyłączenie skrótów

W momencie, gdy użytkownik chce wyłączyć lub włączyć skrót, może w bardzo prosty sposób to zrobić. Po kliknięciu opcji USTAWIENIA » SKRÓTY w zakładce START » STRONA GŁÓWNA w prawym górnym rogu strony możliwe będzie zarządzanie skrótami - należy za pomocą suwaka ukryć lub wyświetlić odpowiedni skrót. Po zakończeniu procesu należy wyjść z okna przy pomocy czerwonego znaku X.

zarządzanie skrótami - włączanie i wyłączanie

Należy jednak pamiętać, że dostępne skróty są uzależnione od posiadanego aktualnie pakietu. Zawarte skróty w pakietach to:

  • FAKTUROWANIE: Wystaw fakturę, Dodaj termin, Wystaw paragon;

  • KSIĘGOWOŚĆ ONLINE: Wystaw fakturę, Dodaj wydatek z OCR, Generuj PDF, Dodaj termin, Wystaw paragon;

  • KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA: Dodaj pracownika;

Zmiana kolejności skrótów dashboardu

Użytkownik z poziomu USTAWIEŃ skrótów ma również możliwość zmiany ich kolejności, dzięki czemu może spersonalizować widok najczęściej używanych akcji. 

W celu zmiany pozycji skrótów na liście należy po najechaniu kursorem na dany skrót przytrzymać go myszką i przesunąć, zmiany w kolejności zostaną automatycznie zapisane. 

zarządzanie skrótami - zmiana kolejności

Zarządzanie skrótami paska bocznego - włączanie i wyłączanie

W celu włączenia lub wyłączenia listy skrótów w pasku bocznym należy przejść do zakładki USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » ZARZĄDZANIE INTERFEJSEM i przy pozycji WŁĄCZ SKRÓTY należy:

  • zaznaczyć kwadrat - jeżeli użytkownik chce mieć włączoną funkcję skrótów w pasku bocznym,
  • odznaczyć kwadrat - jeżeli użytkownik chciałby wyłączyć funkcję skrótów

i kliknąć w opcję ZAPISZ.

zarządzanie skrótami - ustawienia

Dodawanie skrótów do paska bocznego

Boczny pasek skrótów znajduje się po prawej stronie okna dowolnej zakładki w systemie.

zarządzanie skrótami - dodawanie

Użytkownik ma możliwość dodania do skrótów konkretnej podzakładki, aby móc do niej szybko przejść z dowolnego miejsca w systemie. W tym celu należy przejść do strony, która ma zostać dodana do listy skrótów, a następnie kliknąć w opcję DODAJ SKRÓT DO TEJ STRONY.

Dla przykładu, aby dodać do skrótów podzakładkę PODATEK DOCHODOWY należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK DOCHODOWY oraz kliknąć w opcję DODAJ SKRÓT DO TEJ STRONY. Wówczas na liście skrótów pojawi się ikona danej zakładki, jako ostatnia pozycja na liście, co ułatwia zarządzanie skrótami.

zarządzanie skrótami - na przykładzie podatku dochodowego

Możliwe jest również dodanie do skrótów konkretnych formularzy takich, jak np. WYSTAWIENIE PROFORMY. Aby dany formularz został dodany do listy skrótów wystarczy w tym celu zaznaczyć ikonę gwiazdki.

zarządzanie skrótami - ikona gwiazdki

Usuwanie skrótów z paska bocznego

W momencie, gdy użytkownik nie potrzebuje już skrótu lub dodał go przez pomyłkę, może w bardzo prosty sposób go usunąć po kliknięciu w opcję ZARZĄDZANIE SKRÓTAMI.

zarządzanie skrótami - zarządzaj skrótami

Wyświetlone zostanie wtedy okno, w którym należy usunąć odpowiednie skróty poprzez kliknięcie akcji Usuń i potwierdzić przez naciśnięcie opcji ZAPISZ.

zarządzanie skrótami - usuwanie skrótów

Usunięcie skrótu możliwe jest także poprzez odznaczenie gwiazdki w konkretnym formularzu, co w łatwy sposób ułatwia zarządzanie skrótami.

zarządzanie skrótami - odznaczenie gwiazdki

Zmiana kolejności skrótów w pasku bocznym

Użytkownik z poziomu zarządzania skrótami ma również możliwość zmiany kolejności skrótów wyświetlanych w pasku bocznym, dzięki czemu może spersonalizować widok najczęściej używanych akcji. W celu zmiany pozycji skrótów na liście należy kliknąć w opcję ZARZĄDZAJ SKRÓTAMI i w oknie edycji, po najechaniu kursorem na dany skrót, należy go przytrzymać myszką i przesunąć w górę lub dół. Po dokonaniu zmian kolejności skrótów, aby zmiany zostały zapisane należy wybrać opcję ZAPISZ.

zarządzanie skrótami - zmiana kolejności

Zapewniamy innowacyjność serwisu popartą wieloletnim doświadczeniem w branży księgowości i zarządzania biznesem. Cały czas monitorujemy zmiany oraz trendy zachodzące w sposobie prowadzenia i rozwijania firmy.
Beata Kostrzycka Dyrektor ds. Rozwoju Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Beata Kostrzycka