Ulepszenie środka trwałego

W celu wprowadzenia ulepszenia do pozycji znajdującej się w ewidencji środków trwałych firmy, należy przejść do zakładki WYDATKI » WYDATKI » DODAJ » FAKTURA VAT/ FAKTURA (BEZ VAT).

Ulepszenie środka trwałego - wprowadzenie do systemu

Jako Rodzaj wydatku należy wybrać MAJĄTEK TRWAŁY » ULEPSZENIE ŚRODKA TRWAŁEGO oraz z listy środków trwałych wskazać ten, którego ulepszenie dotyczy.

Ulepszenie środka trwałego - wybór rodzaju wydatku

Zapis taki trafi do  Rejestru zakupu VAT  oraz do deklaracji VAT za dany okres. Pod taką deklarację można podpiąć kopię dokumentu potwierdzającego ulepszenie.

Ulepszenie środka trwałego oznacza zwiększenie jego wartości i tym samym powiększeniu ulegnie również kwota jego amortyzacji, trafiająca do Księgi Przychodów i Rozchodów. Plan amortyzacji można znaleźć w zakładce EWIDENCJE » MAJĄTEK » ŚRODKI TRWAŁE.

Kopie faktur dokumentujących ulepszenie należy podpiąć pod dokument OT- przyjęcia środka trwałego.