W systemie wfirma.pl możliwe jest zaksięgowanie faktury za zakup środka trwałego wraz z automatycznym wprowadzeniem go do ewidencji środków trwałych, jak również faktury za jego ulepszenie.
Ulepszenie środka trwałego- księgowanie
W celu wprowadzenia ulepszenia do pozycji znajdującej się w ewidencji środków trwałych firmy, należy przejść do zakładki WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT/ FAKTURA (BEZ VAT). Jako rodzaj wydatku należy wybrać MAJĄTEK TRWAŁY » ULEPSZENIE ŚRODKA TRWAŁEGO oraz z listy środków trwałych wskazać ten, którego ulepszenie dotyczy.
Ulepszenie środka trwałego - ujęcie w ewidencjach
Zapis trafi do Rejestru VAT zakupu oraz do deklaracji VAT za dany okres. Ulepszenie środka trwałego oznacza zwiększenie jego wartości i tym samym powiększeniu ulegnie również kwota jego amortyzacji, trafiająca do Księgi Przychodów i Rozchodów. Plan amortyzacji można znaleźć w zakładce EWIDENCJE » ŚRODKI TRWAŁE. Kopie faktur dokumentujących ulepszenie należy podpiąć pod dokument OT- przyjęcia środka trwałego.