Integracja SMTP, czyli określenie nadawcy maili wysyłanych z wFirma.pl

W systemie wFirma.pl istnieje możliwość zdefiniowania nadawcy wysyłanych maili (np. z wysyłanymi z systemu fakturami do kontrahenta). Poniżej znajduje się instrukcja w jaki sposób powinna zostać wykonana integracja SMTP.

Integracja SMTP - jak ją wykonać?

W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA i z sekcji INNE » UŻYTKOWNICY, wybrać użytkownika, dla którego chcemy skonfigurować ustawienia, a następnie kliknąć przycisk MODYFIKUJ.

Integracja SMTP - Akcja Modyfikuj

W zakładce SMTP należy podać dane konta, z którego mają być wysyłane powiadomienia/faktury. W opisie pomocy technicznej używanej poczty należy odszukać adres SMTP serwera pocztowego i port dla domeny, na której jest poczta, a następnie uzupełnić te dane w wFirma.

Integracja SMTP - Zakładka SMTP

W przypadku wyboru rodzaju połączenia TLS lub SSL szyfrowanie należy ustawić jako domyślny szyfr - zostaną wówczas wybrane standardowe ustawienia dla danej poczty. Wybór rodzaju połączenia zwykłe spowoduje, że wysyłane wiadomości nie będą szyfrowane.

Co zrobić, gdy integracja SMTP nie działa poprawnie?

Jeżeli wysyłka nie działa poprawnie, należy zmienić szyfrowanie z domyślny szyfr na silny szyfr, średni szyfr lub słaby szyfr.

Integracja SMTP - Zmiana szyfrowania

Aby odpowiedź na nowego maila trafiała do adresata, w zakładce USTAWIENIA w sekcji INNE » UŻYTKOWNICY należy zaznaczyć użytkownika i wybrać opcję modyfikuj a następnie zmienić e-mail na właściwy przy pozycji "Odpowiedź do".

Integracja SMTP - Odpowiedź do

W przypadku korzystania z adresu e-mail Google lub G Suite konto domyślnie ma wyłączoną opcję zezwalającą na używanie "niebezpiecznych aplikacji". W przypadku problemów z konfiguracją SMTP należy sprawdzić, czy po wyłączeniu tej opcji problem nie ustąpi. W celu wyłączenia opcji dostępu dla mniej bezpiecznych aplikacji na koncie Google należy przejść do ustawień konta i w zakładce BEZPIECZEŃSTWO przejść do sekcji DOSTĘP DO MNIEJ BEZPIECZNYCH APLIKACJI oraz zezwolić na dostęp.

Jeżeli mimo włączenia dostępu problemy z konfiguracją SMTP będą w dalszym ciągu trwały, to wówczas zalecamy ponowne włączenie tego zabezpieczenia.