0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak zaksięgować podatek od nieruchomości? Instrukcja krok po kroku w systemie wFirma.pl.

Wielkość tekstu:

W sytuacji gdy w firmie wykorzystywany jest lokal firmowy bądź w prywatnym mieszkaniu wydzielona jest określona przestrzeń pod działalność gospodarczą przedsiębiorca jest zobowiązany do uregulowania podatku od nieruchomości. W systemie wFirma.pl koszt podatku od nieruchomości wprowadzisz za pomocą dowodu wewnętrznego.

Szczegółowe informacje dotyczące podatku od nieruchomości opisujemy w artykule: Podatek od nieruchomości – kto musi płacić i jak się go wylicza?

Jak zaksięgować podatek od nieruchomości w systemie?

W celu zaksięgowania zapłaconego podatku od nieruchomości należy przejść do zakładki: WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » DOWÓD WEWNĘTRZNY. W oknie które się otworzy dane w dowodzie wewnętrznym uzupełniamy następująco:

  • data – data uiszczenia podatku od nieruchomości;
  • opis – „Podatek od nieruchomości za RRRR rok”;
  • razem – kwota podatku od nieruchomości;
  • schemat księgowy – Koszty prowadzenia działalności.

jak zaksięgować podatek od nieruchomości

Zaksięgowany dowód wewnętrzny zostanie ujęty w kol. 13 “Pozostałe wydatki” w KPiR.

Księgowanie zwrotu podatku od nieruchomości

W celu zaksięgowania zwróconego podatku od nieruchomości należy przejść do zakładki: PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY » DODAJ INNY PRZYCHÓD » POZOSTAŁE PRZYCHODY (DW). W oknie które się otworzy dane w dowodzie wewnętrznym uzupełniamy następująco:

  • data – datę zwrotu podatku od nieruchomości;
  • opis – „Zwrot podatku od nieruchomości za RRRR rok”;
  • razem – kwota zwróconego podatku od nieruchomości;
  • schemat księgowy – Pozostałe przychody.

jak zaksięgować podatek od nieruchomości

Zaksięgowany dowód wewnętrzny zostanie ujęty w kol. 8 “Pozostałe przychody” w KPiR.

W przypadku podatnika rozliczającego ryczałtem zwrot podatku od nieruchomości nie podlega ujęciu w ewidencji podatkowej w sytuacji gdy koszt nie wpłynął na podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym.

Jak załączyć dokumenty źródłowe pod zapis księgowy?

W sytuacji gdy przedsiębiorca prowadzi w systemie dokumentację firmową online może on w celach formalnych pod dodanym zapisem księgowym (w tym przypadku DW) dodać dokument potwierdzający naliczenie podatku od nieruchomości. W tym celu należy w zakładce WYDATKI » KSIĘGOWANIE (bądź w przypadku zwrotu podatku odpowiednio PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY) kliknąć na numer dokumentu i przejść do podzakładki DOKUMENTY. W podzakładce tej należy skorzystać z opcji DODAJ i w oknie które się pojawi można dołączyć dokument oraz nadać mu nazwę. Za pomocą tego schematu można również dołączyć potwierdzenie płatności.

jak zaksięgować podatek od nieruchomości

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów