Tryb edycji okna służy do zdefiniowania domyślnych wartości określonych pól w oknach systemu. Pozwala to na ustawienie wartości, z których korzysta się najczęściej, co pozwala na przyspieszenie pracy w systemie wFirma.
Gdzie dostępne są opcje ustawień okna w systemie?
W systemie wFirma USTAWIENIA OKNA są dostępne podczas dodawania lub modyfikacji:
- kontrahentów,
- produktów,
- dokumentów sprzedaży,
- faktur pro forma, ofert,
- wydatków.
Ustawienia okna dla faktur Pro forma
Podczas wystawiania faktury pro forma w zakładce PRZYCHODY » PRO FORMY » DODAJ » ZAMÓWIENIE/OFERTĘ po wybraniu przycisku USTAWIENIA OKNA można zdefiniować:
w zakładce PODSTAWOWE INFORMACJE zachowanie pól: Metoda płatności oraz Cena netto/brutto
w zakładce ZAAWANSOWANE zachowanie pól: Waluta, Schemat księgowy, Rachunek, Format daty sprzedaży, Język, Szablon wydruku
W wyświetlonym oknie należy wybrać zachowanie pola w przyszłości wybierając jedna z trzech dostępnych opcji: Zapamiętaj ostatnio wybraną opcję / Ustaw ten wybór jako domyślny / Pozostaw bez zmian.
Po zakończeniu działania należy skorzystać z przycisku ZAMKNIJ USTAWIENIA lub poprzez kliknięcie w wyszarzony obszar.
Ustawienia okna dla wydatków
W celu skorzystania z trybu edycji okna dla WYDATKÓW należy przejść do zakładki WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT / FAKTURA (bez VAT) I wybrać przycisk USTAWIENIA OKNA.
W zakładce PODSTAWOWE INFORMACJE w oknie Dodawanie nowego wydatku (WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ FAKTURA VAT / FAKTURA (bez VAT)) można ustawić zachowanie pola ZAPŁACONO.