Informacja VAT-27 - przepisy
Podatnicy dokonujący sprzedaży krajowej dla której zastosowanie ma odwrotne obciążenie - podatnikiem jest nabywca - zobowiązani są do składania informacji podsumowującej na druku VAT-27. Ma to na celu skontrolowanie, czy nabywca wywiązał się z obowiązku opodatkowania transakcji.
Jak sporządzić deklarację VAT-27 w systemie wfirma.pl?
W celu wygenerowania deklaracji VAT należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT » DODAJ DEKLARACJĘ » INFORMACJA VAT 27.
Kolejny krok to wybór okresu oraz celu złożenia deklaracji.
W związku z brakiem możliwości składania kwartalnych informacji VAT-27 podczas generowania deklaracji należy wybrać miesiąc, za który ma zostać wygenerowana.
System automatycznie pobiera dane z rejestrów VAT, a także umożliwia równolegle ręczne wprowadzanie zapisów.
Jakie dane w informacji VAT-27?
Informacja VAT-27 w obrocie krajowym powinna zawierać następujące dane:
nazwę lub imię i nazwisko oraz numer identyfikacji podatkowej podatnika składającego informację podsumowującą w obrocie krajowym;
nazwę lub imię i nazwisko oraz numer identyfikacji podatkowej podatnika nabywającego towary lub usługi;
łączną wartość dostaw towarów oraz świadczonych usług, dla których podatnikiem jest nabywca – w odniesieniu do poszczególnych nabywców.
Termin składania informacji VAT-27
Informacje podsumowujące w obrocie krajowym składa się za okresy miesięczne za pomocą środków komunikacji elektronicznej w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji.
Wysyłka do urzędu skarbowego
W celu wysłania informacji podsumowującej VAT-27 bezpośrednio z systemu wfirma należy przejść do zakładki: START » PODATKI » PODATEK VAT gdzie należy zaznaczyć odpowiednią deklarację VAT-27 i w górnym menu wybrać opcję WYŚLIJ/EKSPORTUJ » WYŚLIJ DO URZĘDU.
W oknie, które się pojawi należy przejść do:
- części BEZ PODPISU - w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej (do autoryzacji potrzebna jest kwota przychodu z zeznania rocznego składanego za rok poprzedni).
- części WŁASNY PODPIS - w przypadku osób fizycznych czy podmiotów niebędących osobą fizyczną, którzy posiadają własny podpis kwalifikowany,
- części PODPIS - wfirma.pl - w przypadku podmiotów niebędących osobą fizyczną, którzy chcą skorzystać z podpisów należących do przedstawicieli wfirma.pl i mają odblokowaną usługę e-deklaracji (złożyli 3 druki UPL-1, dokonali weryfikacji firmy i złożyli oświadczenie wraz z akceptacją regulaminu).
Status wysyłki deklaracji można sprawdzić klikając na symbol koperty. Zielona koperta oznacza prawidłowo przeprowadzoną wysyłkę deklaracji. Należy wówczas pobrać UPO (urzędowe poświadczenie odbioru). W tym celu należy zaznaczyć deklarację i z górnego menu wybrać opcję POBIERZ UPO.