Usuwanie wystawionej faktury sprzedaży możliwe jest jedynie w przypadku, gdy faktura ta nie została jeszcze wprowadzona do obiegu prawnego (nie została przekazana kontrahentowi) oraz nie zostały wystawione kolejne dokumenty sprzedażowe, gdyż działanie to zaburzyłoby chronologię numeracji. W przeciwnym razie sprzedawca zobowiązany jest do sporządzenia faktury korygującej.
- Faktura korygująca pozycje faktury - jak wystawić?
- Faktura korygująca dane formalne - jak wystawić?
Jak usunąć wystawioną fakturę?
W celu usunięcia wystawionej faktury sprzedaży w systemie wfirma.pl należy przejść do zakładki PRZYCHODY » SPRZEDAŻ, a następnie zaznaczyć dany dokument oraz z górnego menu wybrać opcję MODYFIKUJ » USUŃ.
Wówczas pojawi się okno ostrzeżenia z prośbą o potwierdzenie usunięcia dokumentu. Jeżeli jesteśmy pewni, że faktura ma zostać usunięta - wybieramy TAK.
Usuwanie faktur sprzedaży w przypadku, gdy zostały wystawione kolejne dokumenty sprzedażowe
W systemie można usunąć jedynie ostatnią wystawioną fakturę. W innym przypadku pojawi się komunikat o błędzie i proces usuwania zostanie anulowany, ponieważ system nie pozwoli zapisać operacji, która zaburzy chronologię numeracji.
W powyższym przypadku można:
- wystawić fakturę korygującą (informacje na temat zasad wystawiania korekt faktur znajdują się w artykule: Faktura korygująca wystawiana przez sprzedawcę )
- anulować fakturę (jeśli zostaną spełnione warunki opisane w artykule: Anulowanie faktury VAT - kiedy jest możliwe? )
Usuwanie wystawionej faktury w pakiecie z magazynem
W przypadku, gdy użytkownik posiada wykupiony pakiet "Księgowość online + magazyn" lub "Menedżer sprzedaży + magazyn" wystawienie faktury sprzedaży dla konkretnego produktu znajdującego się w kartotece wywoła skutek magazynowy, a system automatycznie wygeneruje dokument WZ. Usunięcie faktury w tym przypadku spowoduje, że towar z faktury sprzedaży automatycznie wróci na magazyn, a dokument WZ zostanie usunięty.