Użytkownik systemu wFirma.pl po wykupieniu pakietu kadry, płace i ubezpieczenia ma możliwość skorzystać gotowych wzorów umów dla pracowników, zleceniobiorców i wykonawców. Sprawdź jak działa generator umów w systemie!
Jak dodać umowę?
Dodawanie umowy w systemie wFirma.pl możliwe jest z kilku poziomów:
- z zakładki KADRY » UMOWY » DODAJ,
- z zakładki KADRY » PRACOWNICY » WYSTAW » UMOWĘ,
- dodatkowo istnieje możliwość masowego generowania umów. W tym celu należy zaznaczyć kilku pracowników i wybrać WYSTAW » UMOWĘ.
W systemie istnieje możliwość dodania umów do których posiadamy gotowe szablony wydruku zgodne z aktualnymi przepisami. Wśród nich wymienić można:
Dodawanie umowy należy zacząć od określenia, któremu pracownikowi chcemy ją przypisać - pracownika można wybrać z listy rozwijanej w polu PRACOWNIK.
Automatyczne zaczytywanie danych z systemu na wydruk umowy
W oknie dialogowym, w zakładce PODSTAWOWE INFORMACJE należy uzupełnić następujące pola, które następnie zostaną zaczytane na wydruku umowy, czyli:
- Seria - jest to seria numeracji, która zostanie użyta podczas wystawiania umowy.
- Rodzaj kwoty (nie dotyczy umowy organu zarządzającego):
Brutto,
Stawka brutto (dotyczy umowy zlecenia i o dzieło),
Stawka netto (dotyczy umowy o dzieło),
Całkowity koszt,
Minimalne (dotyczy umowy o pracę),
Netto.
- Kwota,
- Rodzaj umowy (dotyczy umowy o pracę):
czas nieokreślony,
czas określony,
okres próbny,
zastępstwo.
- Wymiar czasu pracy i kalendarz (dotyczy umowy o pracę),
- Data podpisania,
- Data rozpoczęcia,
- Data zakończenia (nie dotyczy umowy o pracę na czas nieokreślony),
- Stanowisko (dotyczy umowy o pracę),
- Miejsce pracy (dotyczy umowy o pracę),
Dane zawarte w dwóch kolejnych zakładkach tj. podatek dochodowy i ZUS są niezbędne na cele prawidłowego rozliczania wynagrodzeń.
W oknie dialogowym, w zakładce INNE WARUNKI ZATRUDNIENIA (dotyczy umowy o pracę) możliwe jest dopisanie w umowie innych warunków zatrudnienia. W oknie dialogowym, w zakładce OPIS CZYNNOŚCI (dotyczy umowy o dzieło, zlecenie i kontraktu menedżerskiego) umieszcza się opis czynności, do których wykonywania w ramach umowy zobowiązany będzie wykonawca. Te informacje również pojawią się na wydruku dokumentu, dzięki czemu nie trzeba tworzyć dodatkowej dokumentacji.
Dodatkowe akcje przydatne w generatorze umów
Dodane umowy można również modyfikować, ukrywać i usuwać. W tym celu należy wybrać akcję MODYFIKUJ » MODYFIKUJ / UKRYJ / USUŃ.
Wybraną umowę można również powielić, co ułatwi definiowanie kolejnych umów o podobnych parametrach - aby powielić umowę wystarczy wybrać akcję POWIEL.
Dodawanie aneksu i zakończenia umowy
W systemie istnieje możliwość sporządzenia aneksu do umów. Aby go dodać należy przejść do zakładki KADRY » UMOWY lub w szczegółach pracownika (KADRY » PRACOWNICY kliknięcie na pracownika), zaznaczyć umowę, do której wygenerowany ma zostać aneks, a następnie kliknąć DODAJ » ANEKS.
Zostanie otwarte okno, w którym można wskazać co dokładnie ma się zmienić oraz od kiedy te zmiany mają obowiązywać. Dotyczy to również zakończenia umowy, które można dodać zaznaczając ją i wybierając opcję DODAJ » ZAKOŃCZENIE.
Wydruk dokumentu
Umowy o pracę, zlecenie, o dzieło a także aneksy i zakończenia umów można swobodnie drukować poprzez zaznaczenie umowy, wybór akcji DRUKUJ.
Bardzo przydatna jest również opcja edytowania umowy przed jej wydrukiem - wystarczy zaznaczyć opcję TRYB EDYCJI w oknie ustawień drukowania, a w kolejnym kroku pojawi się okno z możliwością weryfikacji i zmiany treści.
Generator umów w systemie wFirma jest bardzo przydatnym narzędziem, dzięki któremu nie trzeba się martwić o aktualizowanie druków oraz wypełniać ręcznie wszystkich danych.