Oferty dla klientów są dobrym sposobem na zaproszenie do współpracy i zaprezentowanie katalogu asortymentu firmy wraz z cennikiem. Przedstawiona oferta handlowa jest więc niczym innym, jak tylko propozycją sprzedaży lub kupna towarów albo usług, która jednocześnie określa warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży.
Czym jest oferta dla klienta?
Oferta nie jest dokumentem sprzedaży i nie podlega księgowaniu. Oferty są dokumentami zawierającymi listę produktów lub usług, które przedsiębiorca chce zaprezentować klientowi. Możliwość wystawiania ofert dostępna jest w każdym z płatnych pakietów w systemie wfirma.pl.
Jak wystawiać oferty dla klientów?
W celu wystawienia oferty należy przejść do zakładki PRZYCHODY » PRO FORMY » DODAJ » OFERTĘ.
Oferty nie są ujmowane w Rejestrze sprzedaży VAT, Księdze Przychodów i Rozchodów ani w Ewidencji Przychodów (ryczałt).
Jakie dokumenty można wygenerować na podstawie oferty?
Na podstawie wygenerowanych ofert można w systemie wystawiać następujące dokumenty:
- fakturę VAT,
- fakturę bez VAT (u nievatowca),
- fakturę proforma,
- fakturę zaliczkową,
- fakturę końcową,
- paragon fiskalny,
- dowód sprzedaży.
W celu wystawienia danych dokumentów należy w zakładce PRZYCHODY » PRO FORMY zaznaczyć zapisaną ofertę, a następnie z górnego paska menu wybrać opcję WYSTAW.