Dlaczego, jeśli chcę korzystać z integracji z Allegro, koniecznie muszę posiadać moduł Magazyn z dodatkiem Integrator e-commerce?
13 stycznia 2020 roku Allegro wygasiło protokół SOAP, na którym opierała się nasza poprzednia integracja z tą platformą transakcyjną. O zmianach, które zamierzało wprowadzić Allegro, informowaliśmy Państwa mailowo oraz na stronie naszego Poradnika Przedsiębiorcy w artykule zmiany na Allegro od 2020 roku.
Zmiany zostały podyktowane przez sam serwis Allegro, który wycofał integrację Web API na rzecz REST API. Wiedząc o planowanych zmianach, zaczęliśmy prace nad nowym rozwiązaniem. Wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, stworzyliśmy kompletne narzędzie do sprzedaży na Allegro.
Moduł Allegro+ jest jednym z dwóch modułów składających się na dodatek Integrator e-commerce. Moduł Allegro+ to nie tylko pobieranie zamówień – w połączeniu z magazynem staje się on kompletną platformą do zarządzania sprzedażą. Oferuje m.in. takie możliwości, jak:
- przygotowanie aukcji do wystawienia bezpośrednio w systemie,
- dodawanie dysku ze zdjęciami produktów do aukcji,
- pojedyncze oraz masowe wystawianie aukcji,
- wystawianie aukcji z szablonu,
- wystawianie aukcji z opóźnieniem czasowym,
- szybki wgląd do aukcji i kontrola nad sprzedażą,
- automatyczne pobieranie zamówień z Allegro,
- automatyczna synchronizacja stanów na aukcji,
- automatyczne zmiany stanów magazynowych,
- automatyczne wystawianie faktur do zamówień z ich wysyłką mailową,
- automatyczne księgowanie faktur (przy pakiecie księgowości online),
- automatyczne wznawianie aukcji, gdy stan produktów będzie większy od zera,
- automatyczne zamykanie aukcji, gdy stan produktów będzie mniejszy lub równy zero,
- masowe wznawianie i zamykanie aukcji ręcznie z użyciem szablonu aukcji,
- nadawanie paczek do zamówień,
- generowanie etykiet nadawczych do nadawanych przesyłek.
Rozbudowa integracji z Allegro oraz połączenie jej z magazynem to przede wszystkim:
- oszczędność czasu – system ułatwia kontrolowanie stanów magazynowych, dzięki czemu przedsiębiorca nie musi ich nadzorować samodzielnie; oszczędza on ponadto czas na kontakcie z klientem, który kupiłby towar, którego nie ma na stanie magazynowym,
- atrakcyjna cena w stosunku do mnogości dostępnych funkcji w zależności od pakietów:
Menedżer sprzedaży z magazynem:
- najtańszy wariant z dodatkiem Integrator e-commerce wyniesie 64 zł netto/m-c
- najdroższy wariant z dodatkiem Integrator e-commerce 239 zł netto/m-c
Księgowość online z magazynem:
- najtańszy wariant z dodatkiem Integrator e-commerce wyniesie 89 zł netto/m-c
- najdroższy wariant z dodatkiem Integrator e-commerce 269 zł netto/m-c
- ograniczenie nadsprzedaży – automaty zarządzające pomagają usprawnić i uporządkować pracę,
- pomoc techniczna.
Kierunek zmian w sprzedaży e-commerce
Obecnie platformy marketplaces (m.in. Allegro, eBay, Amazon) zbierają 40% zakupów na rynku detalicznym. Szacuje się, że w najbliższych 5 latach ruch na platformach handlowych będzie wzrastał – kosztem sklepów internetowych.
Klienci chętnie korzystają z marketplace’ów, ponieważ rozbudowany system ułatwia szybkie znalezienie i kupienie towaru. Dodatkowe korzyści dla kupujących na platformach typu Allegro:
- szeroki asortyment – wiele produktów z wybranej branży w jednym miejscu;
- sortowanie wyników po cenach, liczbie sztuk, ocenie sprzedającego, czasie dostawy czy najnowszych trendach;
- dostosowanie platformy do wygodnego przeglądania ofert;
- łatwość zapoznania się z ofertą bez czasochłonnego przeglądania licznych serwisów;
- skrócony czas zakupów – klient nie jest zmuszony do przeglądania wielu stron internetowych w poszukiwaniu produktu;
- weryfikacja sprzedawców – zapewnia bezpieczeństwo transakcji.
Chociaż serwisy typu marketplace nakładają na sprzedawców pewne ograniczenia, cieszą się one dużą popularnością i mogą przynieść Twojej firmie wiele korzyści, np.:
- darmowy marketing,
- lepsze pozycjonowanie towaru,
- oszczędność na pozycjonowaniu strony internetowej,
- dostęp do tysięcy klientów,
- budowanie pozycji na rynku oferowanej marki,
- korzystanie z rozpoznawalności marki i zaufania do niej klientów.
Marketplace dzięki zgromadzeniu dużej ilości danych pozwala na zdobycie szeregu informacji nie tylko o cenach, ale i dostępności towarów oraz czasie dostawy. Tym samym zakupy przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących. Coraz częściej duże, globalne marki udostępniają swój asortyment na marketplace’ach, by zapewnić pełną wygodę zakupów każdemu z klientów.
Można zrezygnować z utrzymywania drogiego sklepu internetowego i nie wydawać pieniędzy na jego pozycjonowanie. Traktując stronę internetową jako wizytówkę sklepu, wystarczy korzystać z platform sklepów internetowych w minimalnej cenie, jako że cały ruch sprzedaży odbywa się na marketplace’ach. Każdy przedsiębiorca sprzedając towar, musi popatrzeć od strony potencjalnego klienta: gdzie on kupuje? gdzie przychodzi? co jest dla klienta ważne przy wyborze towaru? A klient coraz częściej korzysta z platform handlowych, nie z małych sklepów internetowych.
Narzędzie do zarządzania sprzedażą na Allegro, a inne moduły wfirma.pl
Moduł magazyn z Allegro to wiele więcej niż tylko obsługa platformy Allegro, to dodatkowo:
- wprowadzanie produktów przy pomocy skanera,
- przypisywanie kodów do produktu,
- generowanie dokumentów magazynowych (PZ, PW, WZ, RW),
- powielanie produktów,
- scalanie i dekompletacja produktów,
- tworzenie grup cenowych,
- generowanie JPK_MAG.
Ponadto dzięki modułowi Allegro+ z magazynem i pakietem Menedżer sprzedaży otrzymujesz m.in.:
- mobilne fakturowanie (system dostępny jest również na telefony i tablety),
- wystawianie wszystkich rodzajów faktur,
- wysyłkę faktur mailem do klienta,
- integrację z drukarkami fiskalnymi, w tym z drukarkami online,
- analizy sprzedaży oraz popularności produktów,
- gotowe ewidencje i pliki JPK do przesłania do księgowości.
Dzięki modułowi Allegro + z magazynem i pakietem Księgowość online (pakiet ten zawiera również wszystkie funkcje pakietu Menedżer sprzedaży) otrzymujesz kompletny ERP do prowadzenia rozliczeń swojej firmy:
- rozliczenia z US i ZUS z bezpośrednią wysyłką deklaracji do tych instytucji,
- automatyczne księgowanie faktur sprzedaży do ewidencji księgowych,
- gotowe schematy księgowania wydatków z zapamiętaniem ostatniego wyboru przy danym kontrahencie,
- pełne rozliczanie pojazdów z automatycznym uwzględnieniem odliczeń VAT 50% lub 100% i kosztów w KPiR 20%, 75% lub 100%,
- ewidencja środków trwałych,
- narzędzia miękkiej windykacji online,
- prognozy podatków,
- pomoc ekspertów księgowych.